torstai 3. heinäkuuta 2014

Levoton Tuhkimo

Tiedättekö mikä on huono yhdistelmä? Loppuraskaus ja herkkäunisuus. Viime yö oli mulle nykyään tyypillinen.

Klo.21.30 Nukahdan helposti (tämähän alkaa hyvin)

Klo.23.55 Pankkiiri kömpii viereen. Herään, enkä saa enää unta.
Syitä on useita:
1) En löydä hyvää asentoa. Nukkuminen on mahdollista oikeastaa vain toisella kyljellä, tyyny polvien välissä, mutta tämä puoli oli puutunut.
2) Ajatuksiin tulee liuta "tärkeitä" hoitamattamia asioita.
3) Mulla on pissahätä. Käyn vessassa, mikä virkistää mua entisestään.
4) Mulla on kuuma ja tuntuu, ettei raitista ilmaa ole riittävästi, vaikka ikkunakin on auki.
5) Mulla on nälkä.

Klo.00.45 Päätän nousta syömään.
Syön sohvalla puhelinta samalla selaillen kaksi ruisleipää ja vesilasillisen. Noustesssani sohvalta alkaa pakara krampata. Saan sen onneksi loppumaan vastavenytyksellä. Käyn vessassa.

Klo.01.05 Menen takaisin sänkyyn. En saa unta.
Syynä on äsken nautittu yöpala:
1) Vauva alkaa tanssia vatsassa saadessaan energiaa.
2) Mua alkaa närästää.
3) Pian myös taas pissahätä.

Klo.2.30 (arvio) Robin kömpii meidän sänkyyn.
En ole kunnolla saanut tässä välissä vielä unenpäästä kiinni. Virkistyn kun Robin pyörii välissämme. En löydä hyvää asentoa. Pankkiiri kuorsaa hieman. Lopulta varmaan 15 min. päästä nukahdan. Nukun levottomasti, herään arviolta viisi kertaa.

Klo.6.00 Batman huutaa huoneestaan, että näkee pahoja unia. Pankiiiri hoitaa asian. Vauva on selkeästi myös herännyt, sillä vatsassa on menossa kauhea aamujumppa. En saa enää kunnolla unta. Torkun kahdeksaan saakka, jolloin on noustava ylös.

Tuleva vauva ei voi ainakaan ihan hirveästi enää mun yöunia huonontaa (kop, kop).

Thank God for mummipäivä ja päikkärimahdollisuus.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komenttisi on iloni, kiitos!