keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Stressitön päiväni mallina

Mua pyydettiin jokin viikko takaperin toimimaan mallina stressinhallinnasta kertovassa videossa. Videon olisi tarkoitus mennä Yhteishyvä- lehden nettisivujen video-osioon. Mulle kerrottiin, että videolla tulee näkymään myös meidän kotia, jos se on mulle ok. Mähän sanoin heti omaan tapaani liikoja miettimättä kyllä ja vasta lupautumisen jälkeen iski vähän se kuuluisa stressi. Mitä jos vauva itkee koko parin tunnin kuvaussession ajan? Miten siisti kodin tulee olla? Miltä mä oikein näytän videolla ja mitä mä laitan päälle?

Kuvaussessio meni kuitenkin tosi rennosti ja letkeästi - vauvan nukkuessa. Enkä ollut hinkannut kotia normaalia kyläilyä kummemmin. Pukeutumiseen olin saanut vinkin, että kirkkaat värit näyttävät parhaalle videolla. Kokomusta on huono vaihtoehto, sillä musta hukkuu helposti taustaan. Hyvä, että tuli puheeksi, sillä olisin pukeutunut muutamien raskauskilojen jäljiltä mustiin vaatteisiin. Kävin kuitenkin vaatekomeroa läpi ja otin vinkistä vaarin. Laitoin kirkkainta mahdollista jakkua päälleni.

Oli tosi mielenkiintoinen kokemus nähdä toimittaja ja kuvaaja työssään. Varsinkin kun kyseessä oli rennot ja hauskat tyypit. Mallina toimiminen sujui yllättävän luonnollisesti, vaikka videolla olenkin joissain kohdissa mielestäni hieman turhan vakavailmeisenä.

Mitä videon sisältöön tulee, olisi stressinhallintaan itsellänikin kiireisen arjen keskellä tarvetta. Säännölliset elämäntavat ja riittävä liikunta sekä uni ovat tällä hetkelle itselleni aika haastellisia toteuttaa. Positiiviset ajatukset sekä turhien menojen karsiminen on taas mahdollista. Taidankin ottaa tavaksi tuon hengitysharjoutuksen vaikka ilallla juuri nukkumaan mennessä.

Miten te hallitsette stressiänne?


(Kuvat: http://www.yhteishyva.fi)

Video löytyy kokonaisuudessaan TÄÄLTÄ.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komenttisi on iloni, kiitos!