tiistai 20. elokuuta 2013

Hypnoosi

Mulla on joskus unensaantivaikeuksia. Hereillä mua voi pitää innostus, stressi tai uupumukseksi kertynyt univelka.

En saanut eilen(kään) unta. Mielessä pyöri turhia asioita ja kroppa oli levoton. Toista tuntia pyörittyäni sängyssä, päätin koittaa työkaverin suosittelemaa rentoutuskeinoa - Anna Thompson Deep Sleep Hypnosis. Löytyy Spotifysta. Se on rentoutumiseen ja mielen tyhjentämiseen tarkoitettu levy, joka sisältää niin mielikuvaharjoituksia että luonnon ääniä. Olin kuullut, ettei levyä millään pysty kuuntelemaan hereillä loppuun saakka.

Noh. Päätin ottaa rennon asennon ja antaa hypnoosille mahdollisuuden. Selälleen ja pää tyhjäksi. Kroppa rennoksi. Ensimmäiseksi koko vartalo rentoutettiin ruumiinosa kerrallaan. Tämä on tuttua ja toimivaa jo kilpauintiajoilta. Tunsin rentoutuvani. Toisen kappaleen aikana mentiin mielikuvituksissa mieluisimpaan paikkaan. Kesken mökkikeinussa makaamisen ja tunteen ruohon hipaisusta sormenpäissä kuulin lastenhuoneesta huutoa. Robin huuteli mua. Ei ole todellista. Stressi ja ärtymys iskivät jälleen. Poika meidän väliin ja uusi yritys alusta. Melkein tunnin pituisen rentoutumissession jälkeen olin edelleen kovin hereillä. En tiiä onko ongelma mussa vai johtuiko tämä vieressä hötkyvästä taaperosta.

Mielikuvaharjoituksen aikana mielessä pyöri lähinnä yksi sana - unikoulu.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komenttisi on iloni, kiitos!